Optimer din hverdag – Og tab de sidste par kilo!

Nogle indlæg på mag.dk er sponsoreret!

Du er efterhånden kommet godt ind i det nye år, men de kilo, som du planlage at smide, har ikke rigtigt flyttet sig nogen steder på vægten. Frygt ikke, for der er hjælp på vej. Med et par små ændringer i hverdagen, kan du måske rykke dig det sidste stykke.

Træning

Hvis du kun træner cardio – dvs.pulstræning – er det en god idé at supplere det med noget styrketræning. Du vil helt sikkert kunne mærke en forskel – ikke bare på vægten, men også i hverdagen. Husk at lytte til din krop, så du ikke kommer til at overtræne. Panodil og Ibuprofen er ikke altid løsningen.
Ud over den målrettede træning, kan du øge din forbrænding ved at være mere aktiv i din hverdag. Tage trappen, cykle på arbejde osv. Tænk over det og giv dig selv nogle gode vaner.

Søvn

Overvægt kan i visse tilfælde være forbundet med søvnunderskud pga. et ændret stofskifte, mangel på energi og generel længere tid til at snacke i. Tilstræb at få omkring 7 timers søvn hver nat.

Kost

Du behøver ikke at leve af gulerødder resten af dine dage for at tabe dig. Med blot nogle små ændringer i hverdagskosten, kan der ske store ting. Byt det hvide brød ud med grovbrød, skift colaen ud med vand, køb en mindre pose slik ect.
Sammensæt dine måltider således at de indeholder mest protein og kostfibre – det giver en god og længerevarende mæthedsfornemmelse. Slut gerne af med lidt sødt – det giver giver det hurtige energiboost du sikkert ofte mangler i forbindelse med spisning.
Mærk efter om du er sulten, afgræns dine portioner og spis mellemmåltider – fx lidt nødder eller frugt. Store måltider kan nedsætte fordøjelsen, hvilket gør at maden er længere i tarmene og efterlade dig med en udspilet, øm mave.

Del artiklen med dine venner og veninder ;-)



Læs også: